Tradicionalni nacionalni humanitarni program Hrvatskog Caritasa „Za 1000 radosti“

Svrha i ciljevi programa

Tradicionalni nacionalni program Hrvatskog Caritasa ˝Za 1000 radosti˝ u svoje središte postavlja  dobro. Zapravo, željeli bismo zajedno učiti kako  ˝govoriti dobrim!˝,  odgovorno se služeći dobrim gestama, dobrim inicijativama, nakanama, dobrim djelima šireći pritom pozitivne vibracije i potičući druge na socijalnu osjetljivost, suodgovornost i djelatnu ljubav.

Želimo sve nas  potaknuti da se, usprkos brojnim negativnostima, medijskom crnilu, rastu cijena, nesigurnosti, kriminalu i ratnim prijetnjama – na koje kao pojedinci teško ili ograničeno možemo utjecati – usredotočimo na ono što je u našoj moći: dobrim ispuniti prostor oko sebe, odnose s ljudima, vrijeme kojim raspolažemo. Ono što nam nitko ne može oduzeti. Stoga je slogan koji ćemo programu promicati: „Govori dobrim!“

Započet prije dvadeset godina kao predbožićana akcija, „Za 1000 radosti“ prerastao je u cjelogodišnji program kojim nastojimo u društvu razviti socijalnu osjetljivost, solidarnost i uzajamnost te ujedno prikupiti konkretnu pomoć za najsiromašnije obitelji u Hrvatskoj koje teško preživljavaju boreći se s bolesti, nezaposlenosti i siromaštvom. Istodobno želimo progustiti mreže dobra u društvu kako bismo zajedno mogli činiti više i – zašto ne – mijenjati svijet nabolje – na tragu Onoga koji je prošao zemljom čineći dobro.

Od samog početka Hrvatski si je Caritas postavio cilj: želimo biti poticatelji, usmjeravatelji, svojevrsni skretničari dobra/dobara, konkretne pomoći koja će od onih koji imaju i mogu strujati prema onima koji nemaju i ne mogu. Tisućama obitelji tijekom godina pomoć koju su hrvatski građani, tvrtke, ustanove, udruge, djeca, mladi, umirovljenici, obrtnici, studenti i svi drugi darivali postala je poruka vjere u budućnost i dokaz nezaslužene ljubavi, otkriće zajedništva. U mnogo smo se slučajeva uvjerili kako čuda postaju zbilja kad čovjek u svojoj nevolji bude prepoznat a njegova žurna potreba zadovoljena.

 

Kako i kome šaljemo poruku?

Djeca i mladi u osnovnim i srednjim školama

Program se obraća svim sastavnicama hrvatskog društva i doseže veliku većinu naših stanovnika, ponajprije putem promotivnih materijala i 460.000 prigodnih kartica koje će uz preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja doći u sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj, pa odatle i u više stotina tisuća obitelji. Ove smo godine za škole pripremili za svakog učenika i učenicu DOBRe kartICEdobrice, oblikom posve nalik bankovnim karticama, kojima u našim obiteljima svoje novčane resurse koristimo za potrebe i dobrobit najbližih: članova obitelji, rođaka, prijatelja. Dobrice su tu da nas podsjete i potaknu da, raspolažući svojim dobrima za svoje potrebe, ne zaboravimo na one koji se danas oko nas bore protiv najopasnijeg protivnika – siromaštva. Četiri srednjoškolska vizuala upozoravaju na pokazatelje siromaštva u našem društvu, a 6 vizuala na karticama za osnovne škole nude konkretne primjere govora dobrim u svakodnevnim situacijama. I jednima i drugima pozivamo i potičemo djecu i mlade – ali i njihove roditelje i obitelji – da darivanjem zahvate i oplemene svaki odnos s bližnjima, darujući pomoć, novac, podršku, objed, solidarnost, ali i ohrabrenje, prijateljstvo, igru, pažnju. Neka sve nas kartice potaknu da i mi postanemo dobrice.

Pojedinci i korporativni darovatelji

Na uključenje u ovaj program tijekom studenoga i prosinca ciljano personaliziranim dopisima pozivamo i desetak tisuća poslovnih subjekata, ali i sve druge –  i to cijele godine – kao i sve  dobrohotne, socijalno osjetljive pojedince, udruge, tvrtke, jedinice lokalne uprave i samouprave, medijske kuće, zaposlene i nezaposlene, djecu i mlade i umirovljenike. Prikupljamo novčane darove, proizvode i usluge. Svaki će dar nekoga obradovati.

Donacijski telefon

Najjednostavnije  sredstvo koje omogućuje uključenje i potporu korisnicima programa „Za 1000 radosti“  – „Govori dobrim!“ je donacijski telefon. Već samo jednim pozivom (uz cijenu od 6,25 kn, 0,83 eura; PDV uključen) u desetak sekundi iz udobnosti doma, tramvajske gužve, tijekom lagane šetnje ili potaknuti slučajnim pogledom, razgovorom ili samo podsjećanjem na zaboravljen susret –  učinit ćemo bar nešto. A ako se nasamo po jedan poziv odluči nekoliko tisuća ljudi ili više, koliko li se tu mogućnosti za dobre promjene dramatičnih životnih situacija naših sugrađana otvara…!

Mediji, promocija,

Svi materijali dostupni su i u gotovo 1500 župa a u Hrvatskoj te u svih 17 nad/biskupijskih caritasa, u zajedništvu s kojima se program provodi. 30.000 kartica dodatno će doći uz „Večernji list“ do njegovih čitatelja, a 15.000 nastolnika/šatora putem „24sata“ do njihovih pretplatnika. Putnike u javnom gradskom prijevozu te korisnike taksija nastojat ćemo uz pomoć nad/biskupijskih caritasa u hrvatskim gradovima dosegnuti porukama na prigodnim privjesnicama. Uz to, emitirat će se pro bono radijski jingleovi i video-spotovi na radijskim i televizijskim postajama koje za to budu otvorene, objavljivati oglasi u tiskanim medijima i banneri na portalima.

Društvene mreže

Društvene mreže omogućile su svima da postanu: pisac, glumica, liječnik, savjetnica, umjetnik, terapeut. Svi imamo svoje prijatelje, pratitelje, simpatizere. Svatko ima stanovit utjecaj, svatko je na svoj način i do neke mjere influencer. Zašto svoje društvene mreže ne bismo bar u ovo predbožićno vrijeme stavili u službu dobra? Svatko može nekoga ohrabriti, potaknuti, odvažiti se i založiti se za one koji se za sebe i dostojanstven život svoje obitelji ne mogu sami izboriti.

Svjetsko nogometno prvenstvo

Volimo Hrvatsku i navijamo za Hrvatsku nogometnu reprezentaciju. U narednom vremenu živo ćemo pratiti igre naše reprezentacije. Gledati i strepiti, nadati se i – vjerujemo – veseliti. Važno nam je i voljeli bismo da nam reprezentacija igra dobro i plasira se što bolje. U programu „Za 1000 radosti“ stavljamo pred sve nas izazov: zašto ne bismo u adventskom razdoblju odlučili da ćemo za svaki gol ili bod koji reprezentacija osvoji jednom nazvati donacijski telefon, za svaku pobjedu ili prijelaz u dalji stupanj natjecanja uplatiti prigodan novčani dar kojim pomažemo onima kojima nije ni do sporta ni do zabave jer svakodnevno igraju presudne i teške životne utakmice protiv najopasnijeg protivnika – siromaštva? Hoćemo li ga prihvatiti? Neka se naša radost prelije na one koji osjećaju da za radost u životu imaju malo razloga!

U ugostiteljske objekte: kafiće, restorane, slastičarnice ovih ćemo tjedana nastojati u dogovoru s njihovim vlasnicima staviti poticajne nastolnike da nas podsjete da se usred radosti i ponosa zbog dobre igre i rezultata naših nogometaša prisjetimo i učinimo nešto dobro za naše bližnje koji trebaju našu pomoć. Umjesto – ili uz – čašćenje prijatelja zbog dobrog rezultata, neće nam biti teško počastiti i naše poznate ili nepoznate sugrađane u teškoći.

Kome pomažemo?

Sva prikupljena novčana i materijalna sredstva, kao i usluge, Hrvatski Caritas putem nad/biskupijskih caritasa, a temeljem uvida u potrebe obitelji mreže župnih caritasa,  usmjerava obiteljima koje se ne mogu same nositi sa svojim teškoćama, oskudicom, gubitkom ili nemogućnosti zaposlenja, bolesti, smrti u obitelji, dugovima, malim i nedostatnim prihodima, gladi, posljedicama nesreća, stambenim uvjetima nedostojnim čovjeka, gladi, siromaštvom i socijalnom isključenosti. To su naši korisnici, ljudi kojima pomažemo i kojima zajedno s darovateljima šaljemo konkretnu pomoć ali i poruku ohrabrenja i nade.

Partneri programa

Program „Za 1000 radosti“ Hrvatski Caritas provodi u zajedništvu s cijelom Caritasovom mrežom u Hrvatskoj, nad/biskupijskim i župnim caritasima, koji uz svoje nad/biskupijske projekte i akcije te trajne oblike pomoći aktivno u raznim aspektima promiču i zajednički program na dobrobit svojih korisnika, kojima je sva prikupljena pomoć namijenjena.

Na svoj su način partneri programa i svi oni koji se djelatno promiču, radosno daruju i samozatajno podupiru ciljeve programa „Za 1000 radosti“ kako fizičke tako i pravne osobe.

Trajanje i tijek provedbe

Program „Za 1000radosti“ cjelogodišnji je program koji ćemo u idućih 12 mjeseci – uz razdoblja  većeg ili manjeg intenziteta ili vidljivosti – provoditi uz slogan „Govori dobrim!“. I račun  programa IBAN HR4023400091510126452, poziv na broj 07-22 kod PBZ-a za novčane uplate i donacijski telefon 060 9010 kao i naš telefon za dogovor o drugim vidovima darivanja i suradnje 015635045/6, službena adresa caritas.croatia@caritas.hr  kao i adresa programa 1000radosti@caritas.hr  trajno su otvoreni za sve dobrohotne velikodušne darovatelje.

U četvrtak 17. studenoga u 10.30 u prostoru Etnografskog muzeja u Zagrebu – gdje je upravo u tijeku zanimljiva i poticajna izložba „Lica gladi“ – održavamo najavnu konferenciju za medije na kojoj ćemo predstaviti najvažnije elemente programa „Za 1000 radosti“ – „Govori dobrim!“

Kao i svake godine uoči Božića, ove godine 17. prosinca, na središnjem zagrebačkom Trgu bana Josipa Jelačića planiramo održati središnji promotivno-humanitarni događaj uz prigodan program, goste-podupiratelje, brojne volontere i humanitarnu prodaju božićnih drvaca u tegli, dar „Hrvatskih šuma“, te široku medijsku pokrivenost. To je prigoda za čineći nešto dobro za sebe i svoje najdraže – nabavljajući božićno drvce u tegli –  Zagrepčani i Zagrepčanke učine i nešto dobro za drage. Prihod od humanitarne prodaje darovanih drvaca uključuje se u sredstva za pomoć najsiromašnijim obiteljima.

 

 


Održan okrugli stol na temu „Izvaninstitucijske socijalne usluge – potrebe, dostupnost i primjena“

Dana 09. studenoga 2022. u Sisku, održan je Okrugli stol u sklopu projekta „RAZVOJ USLUGE PSIHOSOCIJALNE PODRŠKE I POLUDNEVNOG BORAVKA U CARITASU SISAČKE BISKUPIJE“, UP. 02.2.2.12.0015, na temu: „Izvaninstitucijske socijalne usluge – potrebe, dostupnost i primjena“

Okrugli stol je okupio predstavnike organizacija civilnog društva koje imaju iskustvo u pružanju izvaninstitucijskih socijalnih usluga, projekata financiranih iz EU fondova općenito ili imaju iskustvo u radu s odraslim osobama s invaliditetom te starijim i nemoćnim osobama. Sudjelovali su: Sisačko-moslavačka županija – UO za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje, Centar za Socijalnu srkb Sisak, Društvo za socijalnu podršku, Zagreb, Udruga KAS, Sisak, Udruga slijepih Sisačko-moslavačke županije i Caritas Sisačke biskupije

Okrugli stol je obuhvatio tri podteme usmjerene na potrebe, dostupnost i primjenu socijalnih usluga za osobe u potrebi s naglaskom na odrasle osobe s invaliditetom i starije i nemoćne osobe.  Teme održanog okruglog stola:

 

  1. Suradnja dionika u sektoru socijalnih usluga u organiziranju i pružanju socijalnih usluga u lokalnoj zajednici
  2. Podizanje razine kvalitete života krajnjih korisnika kroz izvaninstitucijske socijalne usluge
  3. Problemi i izazovi u pružanju socijalnih usluga s naglaskom na pandemiju i posljedice razornog potresa

Sudionici okruglog stola složili su se s zaključkom da je još uvijek prisutna velika potreba za dodatnim izvaninstitucijskim uslugama u društvu kao podrška procesu deinstitucionalizacije te da je dostupnost tih usluga ograničena i ovisna o financiranju iz EU fondova. Primjena i provedba te samo pružanje socijalnih usluga ograničeno je vremenskim periodom provedbe određenih projekata koji su uglavnom financirani EU sredstvima. Svi sudionici istaknuli su da je glavni problem kontinuiranog provođenja i pružanja socijalnih usluga nedostatak financijskih sredstava. S obzirom da državna politika ne podržava takve projekte i usluge, u financijskom smislu,  projekti  i usluge provode se isključivo sredstvima iz EU fondova koja su ograničena vremenskim trajanjem.

Svi sudionici su se složili da je u provedbi EU projekata važna kvalitetna partnerska suradnja te izrazili želju da ovaj okrugli stol doprinese novim suradnjama i partnerstvima među prisutnim organizacijama i ustanovama.


Natječaji za posao u Kući sv. Vinka Paulskog u Oborovu

Caritas Sisačke biskupije raspisao je natječaj za više radnih mjesta u Kući sv. Vinka Paulskog u Oborovu:

NJEGOVATELJ/ICA

Dva/Dvije (2) izvršitelja/ice u radni odnos na neodređeno vrijeme s punim radnim vremenom – na adresi Kuća sv.Vinka Paulskog, Sočnićeva 2, 10 372 Oborovo

Razina obrazovanja: Završena osnovna škola

Radno iskustvo: Nije važno

Opis poslova: njega odraslih osoba s višestrukim teškoćama u razvoju ( kupanje, presvlačenje, hranjenje, briga o korisnicima ustanove

 

Natječaj traje do 21. studenoga 2022.

najava na telefon: 01 2761232

pisana zamolba: Kuća sv.Vinka Paulskog, Sočnićeva 2, 10 372 Oborovo

e-mailom: s.sokolovskicsb@gmail.com

HZZ poveznica

 

MEDICINSKA SESTRA / MEDICINSKI TEHNIČAR

Jedan/na (1) izvršitelj/ica u radni odnos na neodređeno vrijeme s punim radnim vremenom – na adresi Kuća sv.Vinka Paulskog, Sočnićeva 2, 10 372 Oborovo

Razina obrazovanja: srednja škola 4 godine, viša ili prvostupanjska

Vozački ispit: Kategorija B

Radno iskustvo: Nije važno

Opis poslova: medicinska skrb i njega osoba s višestrukim teškoćama u razvoju

 

Natječaj traje do 21. studenoga 2022.

najava na telefon: 01 2761232

pisana zamolba: Kuća sv.Vinka Paulskog, Sočnićeva 2, 10 372 Oborov

e-mailom: s.sokolovskicsb@gmail.com

HZZ poveznica

 

VODITELJ/ICA KUĆE

Jedan/na (1) izvršitelj/ica u radni odnos na neodređeno vrijeme s punim radnim vremenom – na adresi Kuća sv.Vinka Paulskog, Sočnićeva 2, 10 372 Oborovo

Razina obrazovanja: Fakultet, akademija, magisterij, doktorat

Informatička znanja: potrebno napredno poznavanje informatike; excel, osnove korištenja računala u Windows okruženju, word, operacijski sustavi, baze podataka, powerpoint

Vozački ispit: Kategorija B

Radno iskustvo: 3 godine

Opis poslova: prati, koordinira i nadzire cjelokupni rad Kuće, izrada narativnih izvještaja, izvještavanje o utrošenim financijskim sredstvima Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike. Usklađuje rad Kuće sa važećim zakonskim propisima. Predstavlja Kuću u javnosti u dogovoru sa ravnateljem Caritasa Sisačke biskupije. Poduzima mjere u svrhu što kvalitetnijeg – stručnog i humanog – pružanja usluge korisnicima – poticanjem dobrih međuljudskih odnosa među djelatnicima, suradničkog ponašanja, timskog rada, poštivanja suradnika i korisnika u Kući, poticanja stalnog stručnog usavršavanja djelatnika. Brine i o stalnom rastu kvalitete smještaja i uvjeta rada u Kući.  Brine o stalnoj popunjenosti kapaciteta Kuće, o naplati smještaja za korisnike te osmišljava i pribavlja donacije u svrhu aktualnih  potreba Kuće. Vodi potrebne evidencije i dokumentaciju o djelatnicima iz radnog odnosa ( izrada mjesečnog rasporeda rada djelatnika, priprema obračuna radnih sati za djelatnike; evidencija godišnjeg odmora i slobodnih dana; praćenje kvalitete rada djelatnika – u tu svrhu predlaže stimulaciju, premještaje ili druge sankcije). Koordinira izrade programa stručnog rada Kuće, prati učinkovitost programa i evaluacija, predlaže nove programe i metode rada u skladu s potrebama. Izrada jelovnika u dogovoru sa glavnom medicinskom sestrom i glavnom kuharicom. Ostali poslovi po nalogu ravnatelja Caritasa Sisačke biskupije

Natječaj traje do 4. studenoga 2022.

najava na telefon: 044 530222

mobitel: 099 2756562

pisana zamolba: Caritas Sisačke Biskupije, Trg Vere Grozaj 13, 440

e-mailom: kadrovska@caritassisak.hr

HZZ poveznica

 


Djelatnici Caritasa Đakovačko-osječke nadbiskupije posjetili sisački Caritas

Djelatnici Caritasa Đakovačko-osječke nadbiskupije i Nadbiskupskog vikarijata u Osijeku posjetili su u subotu, 15. Listopada 2022. Caritas Sisačke biskupije te potresom pogođena područja Banovine – Sisak i Petrinju. Sudjelovali su na misnom slavlju u privremenom bogoslužnom prostoru u svetištu Majke Naših Stradanja u Gori, a u poslijepodnevnim satima susreli su se sa sisačkim biskupom, mons. Vladom Košićem i bratom Ulrichom iz Taizéa, koji je toga dana bio u pohodu Sisačkoj biskupiji.

Posjet Banovini održan je u sklopu izleta pod vodstvom ravnatelja Caritasa Đakovačko-osječke nadbiskupije i Nadbiskupskog vikarijata u Osijeku, preč. dr. sc. Drage Tukara. Po dolasku u Sisak, u sjedište Caritasa ove biskupije, Slavonce je dočekala ravnateljica Kristina Radić i djelatnici Caritasa, iskazavši gostima srdačnu dobrodošlicu. Nakon okrijepe svi zajedno pošli su u obilazak potresom pogođenih područja te su pod vodstvom s. Smilje Čirko i ravnateljice Radić dobili bolji uvid u trenutno stanje na terenu, život mještana te projekte i djelatnosti koje Sisački caritas provodi na području Banovine.

Misno slavlje u Svetištu Majke Naših Stradanja predvodio je preč. Tukara, uz koncelebraciju domaćeg župnika Paška Glasnovića. Pozdravljajući karitativne djelatnike, župnik Glasnović podsjetio je da je središte svakoga misnog slavlja i uzrok sve naše radosti – Isus Krist, kao i da je pravi caritas – bezrezervno davati, darivati, dijeliti sebe onima u potrebi.

U svojoj homiliji, preč. Tukara oslonio se na evanđeoski ulomak o pohodu Blažene Djevice Marije Elizabeti te se obratio djelatnicima Caritasa Sisačke biskupije, ističući: „Onih dana kada je bio potres osjetili smo koliko ste kao Caritas morali hitati ljudima u pomoć. Svjesni smo koliko je vaših ljudi hitalo u ova sela kako bi ljudima donijeli radost. Ne toliko crijep, krov – već radost – jer su osjetili da dijelite njihovu muku. Dijeliti s nekim muku znači imati radost. Tko ne zna dijeliti muku, nikada se ne može radovati. I zato smo kao Marija pohitali k vama.“

Podsjećajući na okružnicu đakovačko-osječkog nadbiskupa Đure Hranića kojom je potaknuto prikupljanje sredstava za pomoć potresom pogođenim područjima, kao i na brojne samostalne inicijative vjernika – ravnatelj Caritasa Đakovačko-osječke nadbiskupije je rekao: „Svi smo pohitali jedni drugima u  pomoć i to je velika radost. Caritas Caritasu iskazuje ljubav i to je snaga Caritasa. Ako Caritas s Caritasom ne zna dijeliti njegove muke i radosti – ne treba postojati. Mi smo djelatnici Caritasa i drugih crkvenih institucija te smo svi pohitali k vama kako bismo vam dali podršku, kao što je i Marija pohitala dati podršku Elizabeti. Ne bojte se, s vama smo koliko možemo biti“, rekao je preč. Tukara i zahvalio na dobrodošlici i priređenom programu ravnateljici i svim djelatnicima Caritasa Sisačke biskupije.

Uslijedio je pohod crkvi sv. Lovre u Petrinji gdje je goste dočekao župnik Josip Samardžija. Slavonci su s čuđenjem promatrali župni stan uz crkvu, označen crvenom naljepnicom kao neupotrebljiv te crkvu i okoliš. Prošetali su gradom, a potom pošli u Tišinić gdje ih je dočekao biskup Košić. Nakon zajedničkog objeda, biskup je zahvalio djelatnicima Caritasa na pohodu i svim sredstvima koja su pristigla iz Đakovačko-osječke nadbiskupije u Sisačku biskupiju, ali još više na naklonosti, zajedništvu i bratskoj potpori i suosjećanju sa svim mještanima ove biskupije. „Hvala vam na ljubavi, nastavite dobro činiti“, poručio je karitativnim djelatnicima mons. Košić te ih darivao prigodnim poklonima.

Program je nastavljen pohodom Hrvatskoj Kostajnici. Djelatnici Caritasa i Vikarijata posjetili su spomenik „Slomljeni pejzaž“ u spomen na poginulog snimatelja HRT-a Gordana Lederera, prošetali su središtem Hrvatske Kostajnice i saznali nešto više o njezinoj povijesti.


Održan susret predsjednikâ, nacionalnih i nad/biskupijskih ravnatelja Caritasa u BiH i u Hrvatskoj

Godišnji susret predsjednikâ, nacionalnih i nad/biskupijskih ravnatelja Caritasa u Bosni i Hercegovini i u Republici Hrvatskoj, nakon dvije godine stanke zbog pandemije covida-19, održan je od ponedjeljka 10. do četvrtka 13. listopada u Banjoj Luci, izvijestio je Caritas BiH.

Sastanku su nazočili predsjednik Caritasa Bosne i Hercegovine vrhbosanski nadbiskup metropolit Tomo Vukšić i predsjednik Hrvatskog Caritasa varaždinski biskup Bože Radoš, dvojica nacionalnih ravnatelja mons. Tomo Knežević i fra Tomislav Glavnik kao i lijepi broj ravnatelja ili njihovih predstavnika nad/biskupijskih Caritasa iz Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske. Domaćin ovogodišnjeg susreta bio je Caritas biskupije Banja Luka koji je goste iz Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske ugostio bogatim i raznovrsnim sadržajem. Nacionalni Caritasi Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske pripremili su i usuglasili cjelokupni program temeljem svih prijedloga, posebno domaćina Caritasa biskupije Banja Luka vezano za karitativni život i rad Biskupije Banja Luka, ali i kroz druge sadržaje koji krase ovaj dio crkvenog i društvenog bosanskohercegovačkog podneblja. Banja Luka je ovih dana bila sjedište karitativnog razmišljanja, govorenja i predlaganja Crkve u hrvatskom narodu, ali i šire.

Ovogodišnji susret karitativnih djelatnika BiH i Hrvatske započeo je večernjim euharistijskim slavljem u banjolučkoj katedrali koje je predvodio predsjednik Caritasa BiH Tomo Vukšić, a propovijedao banjolučki biskup Franjo Komarica, uz koncelebraciju nazočnih biskupa, zatim nacionalnih i nad/biskupijskih ravnatelja Caritasa u BiH i u Republici Hrvatskoj i drugih nazočnih svećenika.

U utorak, 11. listopada održan je središnji sastanak. Počeo je molitvom predsjednika Caritasa BiH mons. Vukšića. Nazočne su zatim pozdravili dvojica predsjednika Caritasa mons. Vukić i mons. Radoš kao i dvojica nacionalnih ravnatelja mons. Tomo Knežević i fra Tomislav Glavnik. Nazočnima riječi dobrodošlice uputio je domaćin biskup Komarica.

Ravnatelji su kratko predstavili nacionalni i nad/biskupijske Caritase u BiH vezano za vrijeme minule pandemije covida-19 i karitativno djelovanje tijekom pandemijskog vremena. Uslijedila je konferencija za medije dvojice predsjednika i dvojice nacionalnih ravnatelja sa željom da mediji budu produžena karitativna ruka Caritasa kako u BiH tako i u Republici Hrvatskoj.

Slijedile su središnje teme susreta. Prva tema bila je Tjedan solidarnosti i zajedništva s Crkvom i ljudima u BiH koja je obrađena u izlaganjima: „O pripremi i projektnoj provedbi Tjedna solidarnosti u RH: iskustva i nove mogućnosti“ (fra Tomislav Glavnik), „O provedbi Tjedna solidarnosti u BiH“ (mons. Tomo Knežević) i „Kako Tjedan solidarnosti učiniti uočljivijim“ (gđica Sanja Horvat). Druga tema bila je „Ugovor o Caritasu Katoličke crkve između HBK i Vlade Republike Hrvatske“ (fra Tomislav Glavnik). Slijedila je završna tema „Suradnja na prekograničnim ili EU projektima“ (gosp. Miroslav Valenta). Dogovoreno je da sljedeći sastanak u listopadu 2023. godine bude u Dubrovniku, uz dogovor i koordinaciju dvaju nacionalnih Caritasa (Caritasa BiH i Hrvatskog Caritasa), a domaćin će biti Caritas biskupije Dubrovnik.

Popodne je organiziran odlazak u srednjobosanski kraljevski grad Jajce. Gosti su prvo posjetili franjevce i franjevačkim samostan, zatim muzej s kraljevom grobnicom, razgledali stari grada s crkvom Sv. Marije i tornjem sv. Luke, poznati vodopad, mlinice i nadaleko poznata prelijepa jezera.

Program u srijedu, 12. listopada počeo je euharistijskim slavljem. Uslijedio je posjet poznatom trapističkom samostanu i odlazak u župu Presnače, mjesto mučeništva vlč. Filipa Lukende i s. Cecilije Grgić. Sudionici godišnjeg susreta obišli su i projekte Caritasa biskupije Banja Luka: SEC (Socijalno-edukativni centar), Dom za starije osobe, Dječji vrtić, Farmu, zatim Mahovljane s biskupijskim vinogradom. Bila je i mogućnost obilaska pravoslavne crkve, Ferhadije i Kastela.

Susret je zaključen u četvrtak, 13. listopada jutarnjom euharistijom.


Ravnateljica Caritasa i predsjednica povjerenstva za stradale posjetile Željezansku biskupiju

U nedjelju 2. listopada 2022. ravnateljica Caritasa Kristina Radić i predstojnica Katehetskog ureda i predsjednica Povjerenstva za stradale u potresu s. Smilja Čirko posjetile su Željezansku biskupiju. Sudjelovale su na misi koju je predvodio biskup Egidije Ivan Živković u crkvi Kraljice krunice Svetih Očenašev na Brigu u Eisenstadtu.

Tom prigodom s. Smilja u ime Sisačke biskupije i biskupa mons. Vlade Košića, Caritasa Sisačke biskupije i ljudi stradalih u potresu zahvalila je biskupu Egidiju i njegovim suradnicima, voditelju projekta u Hrvatskoj fra Božidaru Blaževiću, na izgradnji pet kuća ljudima stradalima u potresu koji je pogodio Petrinju. Na kraju svete mise biskup Egidije je izrazio radost što je mogao sudjelovati u obnovi i obećao da će i dalje pomagati Sisačku biskupiju.


Caritas Sisačke biskupije i dalje nastavlja provedbu projekta “Zaželi”

Uvodna konferencija projekta „Zaželi u Caritasu Sisačke biskupije – faza III“ održana je u petak, 30. rujna u Velikom Kaptolu u Sisku.

Tijekom prošle godine uspješno je završena provedba projekta „Zaželi – program zapošljavanja žena Caritasa Sisačke biskupije – faza II“,  koji je trajao punih godinu dana, a po završetku istog u prosincu 2021. godine detektirana je potreba za nastavkom. To se prije svega odnosi na zapošljavanja teže zapošljivih žena s nižim i srednjim obrazovanjem kao i nastavkom kontinuiranog pružanja brige i skrbi o starijim i nemoćnim osobama koji u današnje nesigurno doba nikako ne smiju biti zaboravljeni, a potrebno im je jako malo – tek topla riječ i razgovor kako bi se uljepšala njihova svakodnevnica.

Kako se moglo čuti na uvodnoj konferenciji ovaj novi Caritasov projekt financira se u okviru operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. iz Europskog socijalnog fonda kroz Poziv Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike pod nazivom „Zaželi – program zapošljavanja žena – faza III“, a provodi u partnerstvu sa Hrvatskim zavodom za zapošljavanje Područnim uredom u Sisku i Centrom za socijalnu skrb Sisak. Trajanje projekta je ukupno 8 mjeseci, od 10. kolovoza 2022. do 10. travnja 2023. godine, ukupna mu je vrijednost 987.050,00 HRK, a iznos bespovratnih sredstava financira se s 85% sredstava EU i 15% sredstava proračuna RH.

Projektom će se zaposliti 20 žena, pripadnica ranjivih skupina, na području grada Siska i Petrinje na razdoblje od 6 mjeseci, a minimalno 120 osoba starije životne dobi bit će socijalno uključeno kroz projektne aktivnosti te će im se uz pruženu pomoć i podršku povećati kvaliteta života. Uz samo zapošljavanje cilj je projekta i osnažiti i unaprijediti radni potencijal teže zapošljivih žena, ublažiti posljedice njihove nezaposlenosti i smanjiti rizik od siromaštva na području koje je posebno osjetljivo nakon potresa. Nikako manji cilj je i prevencija prerane institucionalizacije i poboljšavanje kvalitete života krajnjih korisnika projekta, osoba u starijoj životnoj dobi i/ili nemoćnih osoba pružajući im podršku u svakodnevnom životu, posebice onima koji žive u teško dostupnim i slabije naseljenim mjestima.

U višegodišnjem iskustvu provođenja projekta „Zaželi“ prepoznato je kako ovakav projekt izravno donosi brojne pozitivne efekte za sve uključene u njega. Njegovom provedbom, sada u fazi III, Caritas Sisačke biskupije će dati mali doprinos rješavanju potreba najranjivijih skupina našeg društva unutar lokalne zajednice.


Iz Hrvatske u Ukrajinu krenule dvije nove pošiljke humanitarne pomoći

Nakon što je u srijedu 28. rujna prema Ukrajini krenuo 26. tegljač humanitarne pomoći što ga je od početka rata za potrebe stradaloga stanovništva uputio Hrvatski Caritas, danas je u suradnji sa Župom sv. Antuna Padovanskog iz Zagreba krenula i pošiljka smrznute ribe koju je donirao zadarski „Cromaris“.

Jučerašnja pošiljka sastoji se od 5 paleta proizvoda koje su donirale hrvatske tvrtke „Dukat“, „Vindija“ i „VM2“, koje su se već u više navrata uključivale u ovaj oblik pomaganja Ukrajini, te 26 paleta koje je Hrvatski Caritas kupio novčanim darovima hrvatskih građana i tvrtki. U ovoj pošiljci pretežu proizvodi bez glutena i laktoze, pelene za djecu i odrasle, dječa hrana, gotova konzervirana jela i sredstva za čišćenje u kućanstvu – koja su ciljano nabavljena na zamolbu Caritasa „Spes“. Vrijednost jučerašnje pošiljke je 317.570 kuna.
„Cromarisova“ donacija 23 palete ili 8,5 t nekoliko vrsta smrznute ribe vrijedna gotovo 500.000 kuna upućena je danas prema glavnom ulaznom distribucijskom čvorištu Caritasa „Spes“ u Lavovu, odakle će je on usmjeravati prema istoku i jugu zemlje u skladu s potrebama Caritasovih kolektivnih smještaja odnosno pučkih kuhinja, sigurnosnim prilikama i vlastitim logističkim mogućnostima.

Nastavljajući slati materijalnu humanitarnu pomoć izravno u Ukrajinu, Hrvatski Caritas nastoji odgovoriti na činjenicu da je potreba za humanitarnom pomoći u Ukrajini, prema riječima projektne menadžerice ukrajinskoga nacionalnog Caritasa „Spes“, „danas veća nego na početku ratnog sukoba kada su im dnevno stizala 2–3 tegljača pomoći iz inozemstva, dok danas stižu tek 1-2 tjedno“. Istodobno, u humanitarnoj opasnosti je gotovo 16 milijuna ljudi a Caritas „Spes“ u 15 000 naselja u 23 ukrajinske regije dosad je različitim oblicima pomoći dosegnuo gotovo 2 milijuna ljudi u potrebi.

Fra Tomislav Glavnik, ravnatelj Hrvatskog Caritasa, zahvaljuje tvrtkama i pojedincima koji prepoznaju čovjeka u potrebi i nesebično stavljaju svoje vrijeme, materijalna i financijska sredstva na raspolaganje i pokazuju brigu za bližnje u ratom pogođenoj Ukrajini. Hrvatski Caritas sa svim svojim sastavnicama bit će i nadalje pouzdan sugovornik u humanitarnim akcijama kao i čvrst jamac upućivanja humanitarne pomoći do krajnjih korisnika


Akcija „Plodovi srca i polja za jutra bolja“

Uz nedjelju zahvale za Božja dobročinstva koju Crkva slavi u mjesecu listopadu, Caritas Sisačke biskupije svake godine organizira akciju prikupljanja prehrambenih namirnica za potrebe svoje pučke kuhinje.

Svjesni činjenice da se danas  jako malo ljudi bavi poljoprivredom od ove godine promijenjen je naziv akcije u „Plodovi srca i polja za jutra bolja“  s ciljem i željom da se u nju u uključe sve župe biskupije. Tako će ove godine prikupljati krumpir, zelje, grah, mast, brašno, riža, tjestenina, ulje, šećer, razna konzervirana hrana i suhomesnati proizvodi, odnosno svi trajni prehrambeni proizvodi.

Akcija započinje u subotu 1. listopada i traje do subote 15. listopada, a svi dobročinitelji darove mogu donijeti u svoje župe, odnosno župne caritase.

Unaprijed se zahvaljujemo na uključivanju u akciju jer time ona postaje znak zajedništva i dobročinstva koje želimo svjedočiti.


Održana edukativna radionica na temu „Prava pripadnika ciljanih skupina

Caritas Sisačke biskupije u okviru projekta „Razvoj usluge psihocijalne podrške i poludnevnog boravka u Caritasu Sisačke biskupije“ u suradnji s Društvom za socijalnu podršku iz Zagreba, u utorak 27. rujna u Velikom Kaptolu u Sisku održao je edukativnu radionicu na temu „Prava pripadnika ciljanih skupina“.

Cilj edukacije bio je osnažiti stručnjake u ustanovama socijalne skrbi i organizacijama civilnog društva koji rade s osobama starije životne dobi i osobama s invaliditetom. Edukaciju za okupljene su održale odvjetnica Helena Kovačić Lijović s predavanjem na temu „Pravni aspekti ugovora o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju“ te radionicom pod nazivom „Primjena ugovora o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju“  i Katarina Radat, dipl. soc. radnica s predavanjem na temu: „Socijalne usluge u zajednici za osobe starije životne dobi i osobe s invaliditetom“ i radionicom pod nazivom „Potrebe razvoja usluga u zajednici za starije osobe“.

U prvom dijelu edukacije istaknuto je kako stručnjaci koji rade u ustanovama socijalne skrbi i organizacijama civilnog društva koji pružaju usluge za osobe starije životne dobi i osobe s invaliditetom trebaju imati osnova znanja i prepoznati razliku između ugovora o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju. U okviru ovog predavanja dobili su osnove o razlikama ova dva ugovora kao i praktično iskustvo na koje aspekte, odnosno koje obveze davatelja uzdržavanja treba precizno ugovoriti kako bi se zaštitila prava i interesi osoba starije životne dobi te kako bi se sam korisnik mogao zaštiti od negativnih i neželjenih posljedica.

U nastavku dotaknuta je i tema ubrzanog procesa starenja stanovništva koje postaje sve veći problem kako u Hrvatskoj tako i u ostatku Europe. Kada govorimo o kvaliteti života osoba starije životne dobi glavni pokazatelj kvalitete života je mogućnost pojedinca da sa svojim prihodima i resursima osigura zadovoljenje osnovnih životnih potreba, ali i drugih socijalnih i kulturnih potreba. U cilju saniranja ekonomskih, gospodarskih i demografskih posljedica u Hrvatskoj se intenzivno provodi deinstitucionalizacija i decentralizacija usluga u posljednjih dvadeset godina i za osobe starije životne dobi i osobe s invaliditetom. Kako bi se podigla kvaliteta života navedenih kategorija potrebno je razvijanja specifičnih usluga u zajednici koji prate potrebe korisnika, ali i odgovaraju izazovima današnjice, posebno imaju u vidu manjak radne snage. Mogu li nova tehnološka dostignuća doprinijeti zadovoljavanju potrebe i adekvatnoj skrbi osoba starije životne dobi i osoba s invaliditetom bila je također jedna od glavnih tema ove radionice.